„Priminti ir pasakoti apie tai, kad Vilmantas Marcinkevičius priklauso ne tokiai ir didelei neoekspresionistinės dailės kūrėjų grupei bei yra vienas iš ryškiausių jų atstovų, ar tai, jog jau studijuodamas išsiskyrė savo veržlia, koloristinį temperamentą vargiai sutvardančia tapybos maniera, rodosi nereikšminga – visa tai jau seniai surašyta straipsniuose, knygose ir anotacijose. Kaip ir linksniuoti Danijos karališkosios šeimos portretavimą, Hedeager bažnyčios interjero detalių kūrimą ar tai, kad menininkas yra vieno svarbiausių Baltijos tapybos konkursų – „Jaunojo tapytojo prizas“ – iniciatorius“, – rašo menotyrininkė Aistė M. Grajauskaitė.
Pasak menotyrininkės, „gaiviai nutapytuose neoekspresionistiškai realistiniuose dailininko kūriniuose skirtumas tarp matymo ir vaizduotės nėra visai aiškus, nes regimi pasakojimai, jų interpretacinės nuotrupos neretai sumontuotos į besiūlę, tikrovėje neįmanomą situaciją ar kompoziciją. Drobėse Vilmantas konstruoja neregėtą, kartais mįslingą bei kupiną asmeniškumų pasaulį ir tokiu būdu reflektuoja unikalų kūrybinį suvokimą bei intymumo jauseną“.
Beveik dvidešimtmetį bendradarbiaudamas su viena stipriausių Danijos meno galerijų „Galleri NB“, V. Marcinkevičius užima svarbias pozicijas Skandinavijos šalių, ypatingai Danijos, meno rinkoje. Menininko kūrybą vertina ne tik šiauriečiai – jo tapyba pristatyta Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Pietų Afrikos Respublikoje. Menininkas dalyvavo grupinėse parodose bene dvidešimtyje pasaulio šalių.
Dalintis nuoroda el. paštu