Rugsėjo 3 d. 17 val. Panevėžio miesto dailės galerijos skyriuje – Fotografijos galerijoje atidaroma Mindaugo Meškausko fotografijų paroda „Ryšys“.
Joje menininkas pristato portretų seriją, kurtą 2017–2025 metais, kurioje tyrinėja porą kaip vienetą. Ne du atskirus žmones, bet tai, kas tarp jų. Autorius fiksuoja ne tik išorinį vaizdą, bet ir mėgina perteikti artumą, vibracijas, įtampą, tylą, švelnumą – tai, ką žiūrovas pajunta, bet ne visada gali įvardinti.
Visi portretai kurti šlapio kolodijaus technika ant metalo plokštelių – tai lėta, įnoringa, netobula, dar fotografijos priešaušrį menanti technologija, o sukurtas atvaizdas – plonas gryno sidabro sluoksnis juodame fone. Kuriant portretus, vieno kadro ekspozicijos trukmė siekia 10–15 sekundžių. Šis procesas išryškina ne tik veido bruožus, bet ir santykį, kuris netelpa į žodžius.
Per aštuonerius projekto metus kai kurios poros pasikeitė – susituokė, išsiskyrė, paseno. Todėl ši serija įgauna ir laiko matmenį – žiūrint retrospektyviai, portretuose galima įžvelgti net pranašiškų ženklų.
Portretuose lankytojai atpažins muzikos, teatro, kino ir kultūros pasaulio žmones – tai autoriaus kūrybiniai bendražygiai, su kuriais užsimezgęs ryšys leido pažinti, pajausti ir portrete užfiksuoti daugiau nei paviršių.
Mindaugas Meškauskas (g. 1971) – apdovanojimų pelnęs televizijos režisierius ir scenaristas, fotografas, Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys. Jis yra kūręs didžiausius muzikinius ir pramoginius šou Lietuvoje: „X Faktorius“, „Lietuvos talentai“, M.A.M.A. apdovanojimai, įvairūs realybės šou.
Kaip fotografas yra surengęs daugybę personalinių parodų, dalyvavęs bendruose meno projektuose Vilniuje, Prahoje, Londone, Milane. Šlapiu kolodijumi sukurti portretai publikuoti „Seities Magazine“, „The Collodion Book“, įvairiuose Lietuvos leidiniuose bei naudoti muzikinių albumų viršeliuose. M. Meškausko darbai eksponuoti Lietuvos galerijose, o dokumentiniai filmai „XIX amžiaus fotografo palikimas“ apie Juozapą Čechavičių ir „Archyvų detektyvas” apie intriguojantį Antano Ingelevičiaus atradimą sulaukė ypatingo kultūrinės bendruomenės dėmesio ir įvertinimo.
Autorius dirba išskirtinai su istorinėmis, analoginės fotografijos technologijomis. Pastaraisiais metais kuria istorinės atminties ir portreto temomis, naudodamas XIX a. šlapio kolodijaus techniką. Jo portretuose svarbiausia – santykis, pasitikėjimas ir tai, kas nutinka tarp fotografo ir žmogaus studijoje.
Paroda Panevėžyje veiks iki rugsėjo 28 dienos.
Dalintis nuoroda el. paštu